Národní park Kissama

16.03.2017

Park pokrývá téměř 9 960 čtverečních kilometrů, což jej činí z největším národním parkem v Angole.

Jedeme na Safari, mé první safari v životě a budeme v parku i nocovat. Brzy ráno vyrážíme do místa Kwanza Lodge, kde nasedáme na jachtu a po řece Kwanza se přemisťujeme do parku. Na břehu na nás už čeká SAFARI auto - něco jako stará Tatrovka. Opravdu hodně stará, která má na korbě  přišroubované lavičky na sezení. Při jízdě vydává takový rachot, že mám obavu, že neuvidíme ani jedno zvíře, protože nás je slyšet na 30 km a to nemluvím o pocitu, že ze mně vytřese duši.

Přijíždíme v podvečer do kempu a jdeme se ubytovat  do malých roztomilých chatiček, kolem kterých skáčou malé a drzé opice, které čekají na to, co jim noví návštěvníci přivezli.

V 6.00 ráno máme budíček a opět naskakujeme na super Tatrovku, a s námi také navíc průvodce vybavený samopalem. Safari začíná, hned za první zatáčkou po výjezdu z kempu na nás čekaly žirafy. Projížďky se dělají brzy ráno, když jdou zvířata k vodě, nebo večer, když se vracejí. Během dne jsou před sluncem schované ve stínu a je složité je vidět. Projíždíme křížem krážem, občas s námi sjede i ze stezky. Potkáváme antilopy, prasata, zebry, bizony, lamy atd.... já čekám na slony. Mám tři favority, žirafu, zebru a slona.

Stopujeme sloní trus a vjíždíme do teritoria slonů, ale bohužel nic. V průběhu jízdy se snažím přinutit řidiče aby zastavil, že bych si nasbírala nějaké rostlinky. Je to zamítnuto z bezpečnostních důvodů a také mi zakazuje trhat za jízdy. Je to nebezpečné, protože na stromě prý může být had nebo jiný nebezpečný hmyz. Jsem trošičku zklamaná, tolik nádhery a já si nemůžu odvézt ani jednu rostlinku.

Po malé chvíli mé zklamání upadá, z auta se ozve bum prásk a je vymalováno - nejede. Stojíme uprostřed parku a musíme čekat na náhradní auto, které zavolali vysílačkou. A tady cítím své šance, seskakuju z korby a nenápadně kroužím kolem auta a postupně přidávám víc a víc metrů svému radiálu. Zahlcuji průvodce otázkami a tím rozptyluji jeho pozornost na to, že se volně pohybuju v parku.

Lvy tady nemají, ani žádné predátory, takže žádné asi velké riziko jako sežrání lvem nehrozí. Přijíždí náhradní auto a já s pytlíkem rostlinek spokojeně přesedám. Ujedeme pár kilometrů a auto uvízne v písečné duně :D, musím se smát. Dobrodružství bez příplatku. Slunce začíná pořádně pálit a já se těším do stínu.  Byl to pro mně nádherný zážitek i bez slonů. Mít žirafy na dosah ve volné přírodě je úžasný pocit.